top of page

TijdgeestTransitie

Leerdoelen

Wat leer je?

Tijdens TijdgeestTransitie leer je meer over het begrip tijd en hoe je de tijdgeest kan

gebruiken om relevant te zijn.

 

Je leert:​

  • Laagdrempelige methoden om de tijdgeest te verkennen

  • Meerdere begrippen van tijd

  • Verschillende perspectieven op tijd

  • Het Zeitgeist model toe te passen in de praktijk

Aan het einde van de training:

Kan je de tijdgeest duiden

Heb je een goed begrip van tijd

Weet je op welk moment je een innovatie moet lanceren

Zijn je producten en diensten van deze tijd

Onze aanpak

Hoe ziet de dag eruit?

10:00 - 12:00

De dag start met theorie over tijd en wat jouw perspectief op tijd is. We gaan aan de slag met handige tools en methoden om de tijdgeest in te kleuren en te begrijpen wat er daadwerkelijk om ons heen speelt.

12:00 - 13:00

Lunch.

13:00 - 17:00

In de middag brengen we een bezoek aan een expositie die meer vertelt over de Zeitgeist. We sluiten de dag af met een uitgewerkte tijdgeest voor jouw case.

Tijdgeesttransitie trendonderzoek

Voor wie

Voor wie is het?

De tijdgeesttraining wordt vaak ingezet voor teams die werken aan innovaties en campagnes en een beter gevoel willen krijgen bij de tijdgeest. De input van de training helpt om innovaties aan te scherpen. Ook wordt deze training toegepast om de strategie aan te scherpen. Is de organisatie nog wel relevant? Sluit je nog aan op de (latente) behoeften van de doelgroep?

Praktisch:

Aantal trainingsdagen:

1 dag

8 uur

Tijd:

of 2 dagen van 4 uur (incl. lunchpauze)

Bij het museum gekozen vanuit onze selectie.

Waar:

museum

Een hand-out van tijdgeesttheorie, toolkit, literatuurlijst en bronnenlijst.

Je krijgt:

hand-out

bottom of page